Sunday, September 25, 2011

“There's nothing as pleasant as coming home again.” part 2 (15/9/11)

15/9/11(khamis)
list barang kenak polah
-pagi2 ya bangun,bok sedar nok aku belum pack barang gyk.alu la rushing mok packing barang sbb banyak benda nak dpolah ritok.tren aku ptg ya pg kl kol 6.24 lak.so aku kenak clear kan barang dalam list aku.haha.bukan sigek.so first thing first, aku pinjam keta zul k memudahkan kerja ku ritok. kakya buk ku start packing barang.dalam kol 11.30 barang dah habis packing siap2 dirik pg finance bayar yuran.then pg lab hantar component tapi lab tutup jd aku suruh shahmi tlg hantarkan.kakya ilek2 lok makan.ptg ya buk ku hantar barang pegi stor v4.dalam kol 4.30 dah siap keja.then ambik haziq dari hantar zakwan ngan beli rokok.tup tap jam dah kol 5 petang. aku janji rah amin kol 5.30 turun pg stesen tren.selamat semua kerja dah siap sebelum kol 5.30.penyu ekot hantar.lupak nak madah roy ekot sekali ngan aku.tiket flight mekduak sama.tiket flight ya hari jumaat kol 4.30 petang.




sampe2 rah tren stesen.tunggu tren dalam 30 minit.tiket tren mekduak roy kol 6.30.so we have time to waste.tren mekduak nait tren ets.ada delay sekejap rah stesen ya.sik lamak 10 minit jap.masuk2 ets ya aku jalan terus pg tempat duduk mekduak,7A n 7B.tengok2 ada org tua duduk rah tempat dudok aku.kakya nya tanyak gyk "adik nak duduk tepi tingkap ke?".aku buk jak mok sound pakcik ya.tp selamat aku berpikiran rasional.aku cek balit tiket tempat dudok dah betul tp coach salah.demmm.coach nok dinait ku coach a tp coach dlm tiket coach e.selamat aku x sound nya.tepaksa la aku n roy pegi bjalan dr coach A pg coach E.gila berpeluh.tp peluh ngan letih ya xpat celen ngan malu bjalan dr sigek2 coach sampe coach E.


mun aku ngan roi kantoi merokok nang kenak kick teruslah
sampe coach E buk ku rasa lega sket.perjalanan gila smooth sempat tetido kejap.kakya aku sempat gyk ngajak roy merokok rah dlm ets.nya fes2 sik mok tp ku madah ku pernah merokok n buat dek jak.last2 nya ikot juak merokok.mekduak pun merokoklah rah depan coach.sampe2 stesen rawang ada pengumuman.stesen lekak stesen rawang ada problem.banjir kali.jd terpaksa benti la.terpaksa nait bas.macam biasa la bas transnasional. tunggu sejam buk sampe bas.sementara mekorg(aku,nazrin n roy) tgh tunggu bas, nazrin ada ceta tek org nok duduk depan sekali kenak soal sapa nok merokok rah depan coach tek.selamat org nok duduk depan sekali xtauk mekduak roy nok merokok sebab time mekduak merokok nya pegi coach lain.nazrin time ya sengih2 jak nangga org ya kenak soal.

sampe rah kl sentral beli tiket taxi k pegi INTAN ,bukit kiara.pegi umah abang saudara ku,abang Zaaba.sampe2 umah nya,nya sekda sebab nya pg luar makan.jd mekduak ilek2 lok lam umah tgk ceta The Chronicles Of Riddick.layan juak la walaupun dah tengok.lamak tgk ceta buk perasan mekduak belum makan, lapar gila.mekduak buk jak mok masak,tp kakya aku ingat balik nok bang zaaba pegi makan.bagus pesan ngan nya.haha.kolnya kak ya susun2 sket ayat dapat la mintak nya belanja Big Mac.x saba tunggu hari jumaat ya, sebab esok la flight aku balit Bintulu.kol 4.30 ptg tp ada gyk masalah.kita tunggu post baru.

post tok akan disambung dalam part 3

No comments:

Post a Comment